“Mycket syre i ACS nu” – årsmöte i Trollhättan

By 20 April, 2024June 10th, 2024Arenor/SMF

Aerospace Cluster Sweden, som samlar små och medelstora företag (SMF) inom flyg- och rymdteknik, höll 17 april årsmöte på Innovatum Science Park i Trollhättan med nästan 50 deltagare från mer än 30 olika företag.

Besökarna fick starta konferensen med en uppskattad visning av Produktionstekniskt Centrum (PTC). På plats där kunde också Högskolan Väst och GKN Aerospace berätta om hur de jobbar och samverkar på PTC. Resten av eventet hölls på Saab Car Museum där deltagarna, förutom att kunna följa Saabs historia och se deras samling på cirka 120 bilar, också fick ta del av flera olika aktuella ämnen inom flyg och rymd.

Flera viktiga och heta ämnen presenterades under eftermiddagen och handlade om medlemmarnas förmåga, möjligheter till samverkansprojekt och offentlig finansiering för SMF, NATO:s betydelse för svenska SMF och hur flyg- och rymdsektorn kan bli en mer attraktiv arbetsgivare. Dagen avslutades med en presentation kring större satsningar i Sverige inom flyg och rymd. En deltagare sammanfattade dagen med att det är “mycket syre i ACS nu” – ett starkt omdöme.

Läs mer på innovatumsciencepark.se/nyheter/lyckad-arsarskonferens-aerospace-cluster-sweden